Hi ha una nova relació empresarial a l’AFA de l’escola. Extraescolars. Com les tenim?

Bon dia famílies!

Som conscients del neguit que hi ha tots aquests dies pel tema de les extraescolars a l’escola i és per això que volem fer un resum de tot el que es cou arrel d’aquest tema dins de l’AFA.

Recordem que a mitjans de l’any passat es va decidir fer un canvi de l’empresa de menjador, la nova empresa La Xupxup SL, té com a objectiu la gestió del servei de menjador de l’escola durant el curs 2022-23, prorrogable per als cursos successius, que consisteix en l’elaboració del menjar mitjançant la modalitat de cuina in situ, el seu subministrament i distribució, la prestació del servei de monitoratge i coordinació de l’equip de monitors en relació amb el servei de menjador, i la gestió econòmica global del servei, incloent la gestió de cobraments directes als usuaris del servei.

L’entrada de La Xupxup al menjador de la nostra escola li ha suposat una inversió inicial i segons s’ha pactat amb AFA, l’empresa calcula que la pot recuperar (amortitzar) al llarg dels pròxims 4 anys si el contracte segueix vigent, tenint en compte que poden aparèixer deutes exents a la seva gestió. 

La inversió inicial, d’uns 20000€ va a conte dels conceptes següents:

  • Re-equipament de la cuina i el menjador.
  • Adequació de l’equip existent a les necessitats reals del servei a l’inici del curs 2022-23.
  • Crèdit reconegut per l’AFA en favor de La Xupxup, per menús servits als participants al casal d’estiu 2022, organitzat per l’AFA i gestionat per una tercera empresa, import que ha resultat impagat fins a la data i que l’AFA assumeix com a deute propi.
  • I finalment qualsevol altra quantitat pendent d’abonar per part de l’AFA a la Xupxup, o que la Xupxup hagi suportat al seu càrrec arrel de la seva prestació de qualsevol mena de servei a l’Escola Arenal de Llevant, i que segons els pactes contractuals no correspongui a la XupXup sufragar al seu càrrec.

Fins aquí us hem donat una pinzellada molt fina de coses que s’han hagut de pactar amb la nova empresa de menjador.

A mitjans de juliol va esclatar allò que feia temps es venia dient a les juntes i assemblees, i es demostra que l’antiga empresa de gestió de les extraescolars i monitoratge, semblava no tenir capacitat per seguir amb el negoci a l’escola degut als grans problemes de gestió que arrossegava desde feia temps. És aquí on desde la comissió d’extraescolars i desde la Junta de l’AFA, configurada per la presidència i les vocalies de totes les comissions, es va posar sobre la taula la possibilitat de canviar d’empresa d’extraescolars. Fer un canvi d’empresa en temps record no és tan senzill, entremig hi ha hagut reunions, nits interminables de feina, diferències d’opinions… L’AFA en aquell moment va demanar assessorament jurídic per tal de portar la decisió per bon camí. És així quan l’empresa de menjador amb la que ja teníem contacte, assabentant-se de la situació va proposar-se com a opció, tenint en compte que ella ja comptava amb el personal de menjador que treballava a l’escola.

Com ja vam enunciar a finals de juliol, després d’assessorar-nos externament la opció va votar-se entre els membres de la junta, sempre amb l’acompanyament i suport de l’Escola, i es va decidir que endavant amb la contractació de la Xupxup també com a empresa gestora de les extraescolars de l’escola. La Xupxup en tot moment va declarar que ells no havien portat mai extraescolars, però que estaven molt engrescats amb la idea i que estaven disposats a gestionar-ho amb totes les seves energies. L’AFA per altra banda va demanar que la nova empresa seguís contractant dins la viabilitat del projecte, al mateix personal de monitoratge i que es fes tot el possible per seguir amb les mateixes extraescolars que l’antiga empresa ja havia ofert amb la publicació d’un qüestionari enviat a les famílies durant el mes de juliol.

L’empresa va declarar com a condició que no assumiria els deutes que hi haguessin anteriors al seu contracte.

A data de firma del contracte, a finals d’agost, la nova empresa encara no havia gestionat tota la informació sobre tota la programació de les activitats, no havia pogut parlar de preus amb tots els proveïdors, i per tant es tanca el document a falta de fer l’estudi de viabilitat de cadascuna de les extraescolars.

Durant l’investigació pertinent, es troben dificultats econòmiques no resoltes amb l’antiga empresa i els proveïdors, a més alguns dels proveïdors aprofiten el canvi d’empresa per presentar canvis en les relacions contractuals. Així mateix es troben incoherències en les contractacions del monitoratge. Tot això aporta una certa inestabilitat de confiança en els pròxims mesos de que hi hagi alguna possible reclamació a La XupXup, per la qual cosa l’empresa encara no ha pogut trobar a data d’avui una forma realista i eficient d’oferir-nos les extraescolars, però està fent tots els esforços per aconseguir-ho. 

Actualment hi ha el risc afegit de que alguns dels proveïdors no ens puguin incloure dins dels calendaris escolars perquè les places ja estiguin cobertes, així com que algunes de les extraescolars que abans es feien tot i que no es cobrissin un mínim de places, actualment no es podran fer.

Amb tot aquesta explicació el que es vol transmetre és que actualment la situació porta a la comissió d’extraescolars de l’AFA a retrassar encara més la publicació de les extraescolars ofertes a l’escola i per tant el seu començament, sense una data compromesa fixa.

Així mateix, us volem fer arribar que la nova empresa actualment demana augmentar la quantitat d’amortització en 5000€ degut a tots el riscs que ha valorat que corre. Aquests diners serien diners que la propia empresa podria amortitzar a canvi de continuar amb ella, i de trencar-se les relacions contractuals si fos el cas abans el temps estipulat, es demanaria el deute adquirit a l’AFA a o a la nova empresa que entrés a gestionar extraescolars.

S’ha arribat a un punt que l’AFA considera que és molta responsabilitat resoldre aquest tema a junta i és per això que s’ha volgut informar de tot el succeït fins ara i compartir la decisió a prendre, sabent que en principi l’empresa actua de bona fe i que les relacions contractuals a nivell menjador ja són assegurades, però coneixent que si pel motiu que sigui es decideix rescindir contracte, l’AFA és la responsable subsidiària de tots aquests deutes. 

Un altre tema important a conèixer és que la realitat actual és que la nostra AFA a dia d’avui no acumula gaires diners, durant anys hem estat una AFA amb sobrant i s’han pogut fer moltes coses amb la tranquil·litat del fons monetari que es tenia, però la realitat és que sempre hem dit que com entitat no podem tenir masses diners acumulats al banc, els diners de l’AFA s’han de moure. Ara ens trobem en una situació on sense diners, ens endeutem i això ens fa estar més lligats a les relacions contractuals que tinguem amb la nova empresa, però això no vol dir que hàgim de ser negatius, la nova empresa entra amb força, amb energies renovades i amb ganes de donar el seu millor servei i com a junta hi confiem i volem transmetre el missatge a tots els associats.

Pot ser que molts de vosaltres encara tingueu dubtes a resoldre després de les explicacions descrites, i és per això que hem trobat convenient convocar-vos a tots els associats a una Assemblea extraordinària en la que es respondran a totes les preguntes i us posarem més al dia de la situació passada i actual. És molt important l’assistència de quantes més families millor. Us enviem la convocatòria en el següent post.

Junta de l’AFA

Subscriu-te al nostre newsletter!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.