SENYALITZACIÓ ESCOLA. NO ÉS EL FI, ÉS EL MITJÀ.

Tenim nova senyalització al voltant de l’Escola Arenal de Llevant i de l’Escola Bressol Baby Town.

I el que és més important, es rebaixa el límit de velocitat al seu voltant a 30 km/h.

Ara sí, el límit de velocitat al voltant més immediat del Hub Educatiu Institut Front Marítim, Escola l’Arenal de Llevant i Escola Bressol Baby Town és de 30 km/h.

Ens n’alegrem, ho celebrem i agraïm a tots aquells que ho han fet possible:

  • Uns, creient que era possible i necessari, i fent tot el que estava a les seves mans per crear conciencia i materialitzar-ho.
  • Altres, no oposant-se, malgrat no creure en la necessitat o possibilitat de fer-ho.
  • I els de més enllà, finalment creient en la necessitat i posant els calers, contractes i permisos per fer-ho realitat.

Ha estat un procés molt, molt, molt…i molt llarg. Molts dels que ho van començar amb Camí Escolar ja no son a l’escola.

Ha estat un procés molt, molt, molt… complicat. L’Ajuntament de Barcelona es un conjunt de polítiques, voluntats, persones, burocràcies, normes… al serveis d’uns interessos individuals i/o col.lectius sovint contraposats.

Ha estat un procés esgotador d’anades i vingudes, de sis i nos, del no és viable, no és possible, no és necessari i no es farà… al sí és viable, sí és possible, sí és necessari i sí es farà la senyalització i tot allò pel que estem disposats a lluitar.

Era aquesta la nostra fita? No, aquesta senyalització només el mitjà.

Llavors, quin és l’objectiu? Doncs no és altre que aquell pel que estiguem disposats a lluitar.

Ara l’objectiu és aconseguir que els nivells de Qualitat de l’aire, soroll i velocitat del trànsit al voltant del nostre Hub Educatiu estiguin per sota dels màxims legals i dels recomanats per l’OMS.

Malauradament les mesures indiquen que s’estan incomplint en horari escolar de manera sistemàtica els tres límits. Molt greu, no?

(*) Mitjana de 25 dies a L’Escola L’Arenal de Llevant que inclou nits i caps de setmana fora d’horari escolar.
La mitjana en horari escolar es valora que pot superar els 50 μg/m3.

I ara què fem? Doncs tenim molta feina!

  • Reclamar les mesures que han estat acceptades pels responsables de l’Ajuntament i
    que encara no s’han executat:
    • Moure i ampliar l’aparcament de bicicletes
    • Sincronitzar els semàfors de Bac de Roda per impedir velocitats superiors a 30 km/h.
    • Sincronitzar el semàfors de la cruïlla Bac de Roda/Taulat per evitar que els autobusos quedin atrapats bloquejant la circulació i envaint els passos de vianants.
    • Fer desviació obligatoria del carril dret de Bac de Roda amb Taulat .
  • Seure’ns al setembre amb els responsables de l’Ajuntament per reprendre la re-inclusió al Pla Protegim Les Escoles del Hub Educatiu Institut, Escola i Escola Bressol. Ja érem dins d’aquest Pla el 2021, i ens en van treure sense explicació ni disculpa.
  • I projectar les següents fases:
    • Eix verd Bac de Roda connectant Platja i nou Passeig Marítim amb Parc Central del Poblenou
    • Tram Platja: Estació Sant Adrià, Fòrum, Mar bella, Vila Olímpica, Ciutadella, Barceloneta, Colon, Montjuïc, Port, Zona Franca.
    • Via pacificada amb Plataforma Única a Bac de Roda de Nou Passeig Marítim a Parc Gandhi i de Palo Alto a Escola L’Arenal de Llevant

Si nosaltres no pensem el nostre barri, pensant en els nostres fills ara i d’aquí a 50 anys, algú ho farà per nosaltres…i ho saps!

Comissió Fem Barri

Subscriu-te al nostre newsletter!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.