RESUM DE L'ASSEMBLEA DE SOCIS DE DIMARTS PASSAT

Per a totes aquelles famílies que el passat dimarts no van poder assistir a l’Assemblea Ordinària de Socis, us deixem a continuació un petit resum de tot el que vam presentar, parlar i debatre allà. Esperem que us sigui d’utilitat:

  1. Presentació de la nova candidatura. Després de cinc anys de feina ingent i de moltes hores dedicades a l’AMPA i a l’escola, la Irene Capdevila es va acomiadar dels socis i sòcies i va presentar a la nova presidenta, l’Anna Guerrero, mare de P3, ex-presidenta de l’Escola Bressol Diagonal Mar i fins ara Secretària de l’AMPA de l’Arenal de Llevant. L’Anna es va presentar davant dels socis i va explicar com quedaria a partir d’ara estructurada la Junta i l’equip directiu:
    1. L’Albert Montes (pare de 2n) assumiria una Vicepresidència.
    2. La Laia Quílez (mare de P5 i 1r) assumiria l’altra Vicepresidència.
    3. La Silvia Ruiz (mare de P5) assumiria la Tresoreria.
    4. La Montse Moliner (mare de 4rt) assumiria la Secretaria.
    5. La Laia Roca (mare de P5) assumiria la vocalia de Comunicació. La resta de vocalies quedarien, almenys fins al setembre, tal i com estan ara.

La quarantena de persones assistents a l’assemblea van votar els càrrecs entrants, que van aprovar-se per majoria.

  • Les propostes de la nova candidatura: més socis, més informació, més participació. La nova junta va explicar als assistents els seus propòsits de cara a aquesta nova etapa de l’AMPA. L’Anna va comentar la voluntat i el compromís de:
    1. convocar reunions de Junta mensuals i obertes a tots els socis i sòcies;
    2. publicar al blog les actes de les reunions de Junta;
    3. celebrar trimestralment una Assemblea de socis, i que aquesta esdevingui un espai de debat, propostes i treball conjunt per millorar la comunitat educativa;
    4. treballar per l’augment de famílies sòcies de l’AMPA i aconseguir engrescar a més pares i mares perquè s’apuntin com a voluntaris a les diferents comissions, ara mateix molt justes de personal.
    5. reunir-se ella personalment amb cada comissió per tal de conèixer personalment a tothom i saber de primera mà la feina que estan fent.
    6. millorar la comunicació entre famílies, AMPA i escola, mitjançant el blog, el facebook, les reunions de juntes, les assemblees, el correu electrònic, la figura dels delegats, etc.
  1. Què hem fet i què falta per fer del ‘Projecte Pati’?
    1. El Toni i la Cesca van agrair a les famílies tot l’esforç i col·laboració en les feines de remodelació del pati. L’escola està contentíssima amb l’alta participació dels pares i mares de l’Arenal.

    1. Després van detallar, amb pèls i senyals, tot el que s’havia fet fins ara al pati: l’autobús, el jardí vertical, el sorral de sorra fina, el vaixell, la remodelació de l’hort i de la bassa, la zona chill-out, la caseta, la taula de ping-pong, el rocòdrom, els jocs pintats a terra… Quedaria pendent acabar el rellotge de sol (les fustes encara s’han de pagar i costen uns 100 euros), fer les obres al mur que separa el pati d’infantil de la pista (el Consorci els ha donat el permís, però ha de ser el propi Consorci que s’encarregui de les obres) i la plantació de diferents arbres a les grades que donin una mica d’ombra a aquest espai (respecte a això, estan pendents del permís del Consorci).
    2. En total, s’han invertit a la vora de 12.000 euros, dels quals l’AMPA, Closques i Rocadino han aportat una part. Cal destacar, però que, tal i com va dir el Toni i la Cesca, la despesa més gran l’ha assumida l’escola. El que ha costat més diners ha estat la remodelació de l’hort (uns 7.000 euros) i la bassa.
    3. Van dir també que tothom que ho vulgui pot consultar les factures (l’escola les facilitaria al Marc Bruguera, representant del Consell Escolar). L’escola passa els comptes cada any al Consorci, per tant no tenen cap impediment a fer-los públics.
    4. Van explicar per què el projecte del pati no és una comissió de l’AMPA: es tracta d’un projecte que té una durada determinada (ja porten 2 anys amb això i esperen acabar-lo enguany) i, a més, participen docents de l’escola i totes les famílies, no només les de l’AMPA.
    5. Per altra banda, van exposar que tenen la idea de fer una festa d’inauguració del pati de cara al juny, encara que quedi alguna coseta per enllestir.
    6. Com a accions futures per recaptar més diners, l’AMPA té previst de moment un sorteig que es farà el dia de la Paella de Germanor, la recaptació del qual anirà íntegrament a l’escola, en concret  a aquest projecte.
  • Les proves de tercer i sisè: en què consisteixen i com hem de posicionar-nos? L’Albert Montes va exposar la situació de les proves que ara mateix, per ordre de la Conselleria d’Educació i emmarcades dins la LOMCE-LEC, totes les escoles han de fer als seus alumnes de 3r i 6è de primària (enguany es farien entre els dies 18 i 30 d’abril les de tercer i el 4 i 5 de maig, les de sisè). Es van explicar les diferents postures exposades en la MACROREUNIÓ convocada per Xarxa d’Escoles Insubmises XEI (noalalomce.net), i la Plataforma en Defensa de l’Educació Pública del Poblenou, del passat 05/04/2016, realitzada en el Casal de barri del Poblenou, amb força presència de famílies de l’escola. Es va explicar en què consistia la campanya d’objecció de consciència davant unes proves que la Plataforma considera que serveixen per a classificar les escoles, fer-les competir entre elles per l’alumnat i pels recursos de l’Administració i mercantilitzar, així, l’educació. La Plataforma no està en contra de l’avaluació, instrument fonamental d’autoreflexió sobre l’escola que tenim i l’escola que volem, però considera que l’avaluació no pot reduir-se a exàmens academicistes que no contemplen les competències i intel.ligències, els processos, els ritmes d’aprenentatge i l’evolució global dels alumnes. Des d’un altre posicionament, les proves poden ser considerades com una manera de descobrir els punts febles de les escoles i que aquestes puguin, doncs, millorar-los. A l’Assemblea es van debatre els pros i els contres i es va acordar de facilitar tota la informació possible a les famílies per tal que cadascuna d’elles fos qui decidís què fer al respecte. També vam proposar sol.licitar a l’escola i a l’equip directiu el seu posicionament i la seva opinió al respecte.
  • Torn obert de preguntes i suggeriments. En el torn de preguntes, alguns pares i mares van voler conèixer com s’havien seleccionat els pares i mares voluntaris de la sortida que l’escola farà divendres en motiu de la setmana cultural. Se’ls va recordar que això era un tema que duia l’escola, i que enguany aquesta havia decidit ser ella qui fes la crida i selecció dels pares/mares participants en l’excursió. Alguns pares-mares van demostrar el seu desacord i van demanar que traslladéssim a la direcció de l’escola aquesta inquietud: si es fan crides generals per col·laborar en tasques “físiques” (desenfundar coixins, pintar, remodelar el pati…), seria bo que en altres casos més agraïts també es seguís el mateix procediment.

Aprofitem l’avinentesa per recordar-vos que si teniu qualsevol comentari o dubte sobre l’AMPA, voleu sumar-vos a alguna comissió (us necessitem!!) o simplement voleu comunicar-vos amb nosaltres, escriviu-nos a arenalampa@gmail.com.
Moltíssimes gràcies per la vostra atenció!
L’AMPA de l’Arenal de Llevant
 

Subscriu-te al nostre newsletter!

 Sense categoria