RESUM DE LA REUNIÓ DE LA JUNTA

Benvolgudes famílies,
A continuació trobareu el resum de la reunió que els membres de la Junta i altres pares i mares socis de l’AMPA vam celebrar el passat 25 d’octubre. Esperem que sigui del vostre interés. 
Salutacions,
JUNTA de L’AMPA
******************************************************************************************
ASSISTENTS: Anna Guerrero (Presidenta), Albert Montes (Vicepresident i Escola en Lluita), Laia Quílez (Vicepresidenta), Chari Gil (Menjador), Raül Amigó (Fem Barri), Isabel Vilasero (Inclusiva), Oscar Lozano (Solidaritat), Esther Vinyals (Casals), Robert Candel (Belluga’t), Montse Moliner (Extraescolars), Alba Ferrer (sòcia de L’AMPA -mare de P5), Jaume López (soci de l’AMPA -pare de P5), Alba Rossinyol (sòcia de l’AMPA -mare de 1r)

  1. Determinar data, contingut i dinàmica de l’assemblea de socis i sòcies de l’AMPA.

No es determina la data, però es comenta que la intenció és celebrar l’assemblea la darrera setmana de novembre. Per l’assemblea, es marquen els següents propòsits:

  • Que cada comissió faci una previsió de la despesa pel curs 2016-2017 i se la passi a la Silvia Ruiz (tresorera), per tal que ella pugui fer el pressupost i puguem presentar-lo a les famílies abans de l’assemblea.
    • El Robert comenta que de les poques comissions actualment deficitàries hi ha Belluga’t, que sempre perd diners a la Festa de Final de Curs.
      • Es comenta que una solució a això és demanar a les famílies que, en la mesura del possible, no es portin la beguda de casa i contribueixin així, a sufragar les despeses de la festa.
  • Cal primer fer el balanç del curs passat, per tal de poder tenir dades concretes de despeses realitzades i dissenyar millor el pressupost d’enguany.
  • En referència al pressupost, l’Oscar comenta que aquest curs s’ha apuntat molta gent a Percussió (22 pares i 10 nens) i falten instruments i pantalons pels nens. Els pantalons dels nens els paga l’AMPA i per tant han de ser retornats quan aquell nen deixa de fer percussió. Hi ha molts pantalons perduts que no han tornat mai a l’escola. Es diu de fer una crida al blog o també canviar el sistema i que els pares paguin una mena de fiança quan es quedin els pantalons (fiança que se’ls retorna una vegada el nen deixi de fer percussió i tornin els pantalons).
  • Decidim que en l’assemblea d’aquest curs tampoc explicarem amb detall que fa o ha fet cada comissió. Pensem que això alenteix massa la dinàmica de l’assemblea i, a més, les famílies podran saber-ho a través del document que pujarem abans al blog. El vocal sí que explicarà mínimament el pressupost de la seva comissió i subratllarà allò que cregui més important.
  • Caldrà aprovar nous càrrecs (Secretària i nous vocals)
  • Es vol incidir molt a l’assemblea en la situació actual i la previsió futura de places als instituts del Poblenou. L’Albert Montes insisteix en la gravetat de la situació i en la necessitat de concienciar a les famílies des que entren a l’escola a p3. Determinem que aquest serà un dels punts destacats de l’assemblea.
    • Respecte aquest tema, es comenta la necessitat d’utilitzar el blog per fer-ne difusió (publicant, per exemple, el quadre amb les previsions d’alumnes i places pels següents cursos).
  • L’altre punt destacat serà la festa de final de curs. S’acorda que l’assemblea pot ser l’espai perquè les famílies decideixin quina festa volen. Per a això, caldrà presentar les diferents alternatives amb els seus pressupostos corresponents.
    • Cal fer una mini-comissió (temporal i operativa) per preparar aquests pressupostos i dissenyar les diferents opcions de festa. Algunes propostes possibles que surten a la reunió són:
      • Inflables (festa tal i com s’ha fet els darrers anys)
      • Concert + sopar
      • Multiactivitats infantils (jocs, tallers)
      • Espectacles organitzats pels propis nens (l’Alba comenta que a l’escola Bogatell els alumnes de 6è preparen un espactacle com a comiat i a banda es fan tallers, competicions esportives, etc.).

  1. Posar en debat la qüestió del correu per comissió i de quin accés hi poden tenir els membres de cada comissió.

Per tal de donar solucions a aquest tema (el correu de cada comissió sovint és accessible per tots els membres d’una comissió i s’han donat casos que a converses de Junta hi han participat persones que no eren vocals), es proposa:

  • Que al google group de la Junta no hi posem el correu de la comissió (en cas que les claus d’aquesta adreça estiguin compartides per tots els membres de la comissió).
  • Que les claus de les adreces només les tingui el vocal i com a molt un altre membre que pugui cobrir-lo en cas que el vocal, per motius personals o laborals, no estigui disponible durant un temps.
  • Crear un Google For Non Profit, el cost del qual suposaria 5 euros x any (pel domini .cat) i a partir del qual un administrador podria crear totes les adreces que volgués. A més, hi hauria un Drive de 30 GB, on es podrien conservar tots els documents de cada comissió. Això permetria que les noves famílies que prenguessin el relleu a l’actual Junta tinguessin l’històric de tots els arxius de l’AMPA (ara mateix, molts d’aquests arxius estan en els comptes personals dels vocals). En aquest sentit, es vol preguntar al Jordi -informàtic de la comissió de Comunicació- que n’estudii les possibilitats i fins i tot estudii l’opció d’aprofitar aquest domini per migrar el blog actual de l’AMPA dins aquest espai.
  1. Solidaritat i Inclusiva: posada en comú de l’estat actual del Mercat Solidari. Associacions interessades, voluntaris, logística. Participació pare P5 (comunicat, redacció, etc.)
  • La Isa explica que després de la crida que es va fer al blog, una família s’ha posat en contacte amb Inclusiva per participar en el Mercat. La seva filla no és alumne de l’escola (està a una escola de necessitats especials), però sí els seus germans i vol donar visibilitat a la seva enfermetat. Ara mateix, aquests són les associacions/ síndromes/ necessitats interessades:
    • Síndrome de Rett
    • Aprenem (Autisme): No hi seran perquè els coincideix amb la Festa del Cinema, però se’ls donarà igualment visibilitat.
    • San Filippo
    • AVC (Accident Cerebral Vascular)
    • Síndrome XFràgil
  • S’ha acordat centrar el mercat en NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS i no fer quelcom més genèric que inclogui per exemple el Bullying o la violència de gènere.  L’objectiu principal és donar VISIBILITAT a totes aquestes necessitats. Es comenta l’opció de preguntar a l’escola quines són les malaties presents a l’escola i incloure-les totes (mitjançant, per exemple, cartells informatius) encara que les famílies no ho hagin proposat i no tinguem associació vinculada.
  • Els diners recaptats al mercat es repartiran igualitàriament a cada associació, no a les famílies en particular.
  • La recollida de roba i joguines començarà el proper dimecres 2 de novembre. Cal comunicar-ho al post. Abans caldrà posar ordre al quartet de l’AMPA, per tal d’encabir totes les donacions. Es comenta que això ho haurà de fer la JUNTA.
    • També es comenta que a aquest quartet els nens no hi poden tenir accés i que, si hi estan accedint, s’ha de parlar amb la Marta i evitar-ho.
  • L’Oscar explica que des de Solidaritat ja s’han pensat alguns tallers i activitats al respecte: Slalom amb cadira de rodes, pintura amb casc, reparació de bicicletes, cantant de rap… També es faran choripans i hi haurà begudes.
  • L’Isa, per la seva banda, explica que cada associació organitzarà activitats relacionades amb el síndrome o necessitat relacionada (ex. autisme → joc de pictogrames).
  • El Jaume López proposa la creació d’un Díptic on, mitjançant preguntes (Saps què és una escola Inclusiva? Quin % d’alumnes tenim amb necessitats especials? Quines accions es fan com a escola inclusiva? etc.) i una breu explicació de les necessitats presents a l’Arenal, animem a les famílies a participar en el Mercat. El díptic inclourà també un espai per enganxar-hi gomets (un gomet per malaltia i les que no tinguin taller, tindran un panell explicatiu), de manera que el mateix dia del Mercat, els nens que passin per tots els tallers i panells i tinguin tots els gomets, se’ls pugui premiar amb algun obsequi (pasta de dents, número pel sorteig d’una tablet??).
    • Comentem maneres que el díptic arribi a tothom i no només el mateix dia del mercat (publicar-lo al blog? proposar a l’escola si el pot posa a la carpeta viatgera?)
    • El Jaume s’ofereix per redactar aquest díptic i Comunicació s’ofereix a maquetar-lo.
  1. Menjador: Estat actual dels dinars (productes, el dia de la fruita, etc) +  contracte amb Cuina Justa (parlar del tema de les beques i del tema dels impagats).
  • S’ha demanat una ajuda al consorci d’un programa que dóna a les escoles 30-40 kg de fruita a l’any. De moment no tenim resposta.
  • La peça de fruita que es dóna als nens tots els dimecres es mantindrà de moment tot aquest trimestre. Després, caldrà parlar de com s’organitza, ja que és una iniciativa que està agradant molt als nens però que suposa molta feina a cuina i despeses també a l’empresa de menjador. Possibles solucions:
    • Demanar pares i mares voluntàries que ajudin a pelar la fruita als nens de P3 i P4 (a partir de P5, els nens es pelaran la fruita ells mateixos). L’Alba E. comenta que hi ha peladors no gaire cars que amb poc temps et pelen i tallen una poma.
    • Que siguin els pares que posin la fruita de casa a la motxilla dels nens.
  • Aviat s’anunciarà el taller de cuina que Cuina Justa organitza per les famílies. Cal buscar una data. Es tracta d’un taller de 3 hores on s’ensenyarà a cuinar un menú de Nadal (primer, segon i postres). Hi haurà 20 places i, si hi ha més inscripcions, es farà un sorteig. Es diu que per a que hi hagi diversitat de pares, es reparteixin les places per cursos. Per evitar que els pares amb més d’1 fill tinguin més opcions en el sorteig, es diu que a l’apuntar-se només ho facin a la classe del fill gran (o petit).
  • També es farà una xerrada, oberta a tothom, sobre maneres òptimes de fer els esmorzars pels nens.
  • També s’organitzarà una sortida a l’hort de Can Tudela, de Cuina Justa.
  • Els canvis en l’alimentació (introducció de la quinoa o el cuscú, per exemple) s’aniran fent a poc a poc.
  • Tal i com s’està fent ara, els petits canvis relatius a Menjador (canvis en el menú) es seguiran anunciant a través de Twitter i Facebook.
  • De moment no hi ha impagats. Tot i això, encara no s’han atorgat les beques (tot i que sí han sortit les llistes de les beques concedides). Per avançar aquests diners (setembre), cal saber quantes famílies es troben en aquesta situació i veure si això ho pot avançar Closques o Cuina Justa.
  • El 16 de desembre es farà una Xocolatada a l’escola. La xocolata i el cuiner el posen Cuina Justa i els diners que es recaptin es donaran a l’escola perquè amb ells cobreixi despeses (colònies). Es comenta organitzar altres activitats per recaptar diners per aquest fi (panera de Nadal, bingo a la Paella, Samarretes, etc.).
  1. Reactivació samarretes Grogues (SOS Educació). Cal reactivar aquest tema i fer molta difusió per a que les famílies tornin a dur les samarretes grogues els dimecres. El Raül Amigó s’ofereix a encarregar-se de les comandes i es determina que ho engegarem el més aviat possible. El preu de les samarretes per nens serà de 3 euros i per adults, 5 euros. El marge que es pugui treure (el cost de la samarreta infantil és de 2’40€ i el d’adults és de 2’49€) es planteja que vagi a l’escola.
  1. Dinàmiques de comunicació-informació entre les comissions de l’AMPA i dinàmiques de les reunions de Junta.

No tenim temps de tractar aquest punt.

  1. Tresoreria: Dades actualitzades de socis i sòcies pel curs 2016-2017. Veure si Pangea ja ha fet el retorn de diners.

La Sílvia no pot assistir a la reunió, però per mail ens dóna la següent informació:

  • El curs 2016-2017 hi ha 318 famílies sòcies i 42 famílies no sòcies.
  • Cal fer una nota al blog anunciant que a principis de novembre es passarà el rebut de l’AMPA i recordar que el cost de rebuts retornats els haurà d’assumir la família (tal i com s’ha fet altres anys).                  

Subscriu-te al nostre newsletter!

 Sense categoria