COMUNICAT DE PREMSA. VOLEM UN TERCER INSTITUT ADSCRIT A LA NOSTRA ESCOLA

Benvolgudes famílies,

El grup de mares i pares de la nostra escola que van iniciar el procés per aconseguir que els nostres infants poguessin tenir un tercer institut adscrit, junt amb les famílies de les 3 escoles del barri afectades, han iniciat una campanya als mitjans de comunicació per difondre la reivindicació. Aquí teniu el comunicat que han fet.

COMUNICAT DE PREMSA de les famílies de les escoles Fluvià, La Mar Bella, L’Arenal de Llevant i Les Acàcies (Poblenou-Sant Martí-Barcelona).
Les famílies de les escoles Fluvià, La Mar Bella, L’Arenal de Llevant i Les Acàcies hem engegat una campanya per reivindicar al Consorci d’Educació de Barcelona (CEB), que afegeixi un institut més del barri (Institut Joncar o Institut QuatreCantons) als dos instituts adscrits a aquestes 4 escoles que ens assigna el CEB pel curs 2023-24, passant doncs a tenir 3 instituts adscrits i no dos.
El CEB està creant una discriminació entre les escoles públiques dels barris de Poblenou, Front Marítim i Diagonal Mar, donat que a 4 escoles s’adscriuen 3 instituts i a 4 escoles s’adscriuen només 2 instituts. Aquesta distribució no està basada en motius geogràfics ni raons pedagògiques, no hi ha cap explicació que ho justifiqui.
Demanem 3 adscripcions d’instituts per totes les escoles d’aquests barris. D’aquest manera s’ofereix a les famílies un ventall més ampli d’oportunitats i poder escollir el model pedagògic amb llibertat que considerin més adient pels seus fills. Alhora, evitar la sobrecàrrega d’alguns centres educatius, donat que les 4 escoles on s’adscriuen només dos instituts, són escoles on han obert línies extres (bolets) al llarg d’aquests últims vuit anys, per falta de places al barri en l’educació primària.
El passat mes de desembre del 2022, les Associacions de Famílies d’Alumnes de les 4 escoles afectades, junt amb el suport dels 4 Equips Directius d’aquests centres de primària, vam presentar una carta al Consorci d’Educació de Barcelona (CEB), on exposem la nostra reivindicació i els nostres arguments, alhora que exigim una resposta urgent, abans no s’obri el període d’inscripcions pel curs 2023-24. Ara per ara no hem obtingut resposta del CEB. Adjuntem la carta presentada davant del CEB. CARTA
Estem pensant en realitzar més accions en cas de no obtenir una resposta favorable per part del CEB.

Escolteu la notícia a:

Hoy por hoy catalunya. La SER. Podcast

Subscriu-te al nostre newsletter!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *